Вход


Часовой пояс: UTC + 4 часа


Текущее время: 27 апр 2024, 22:12




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 34 ]  На страницу Пред.  1, 2
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 31 мар 2012, 20:40 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 фев 2011, 16:04
Сообщения: 1672
Архетип: Mage
Pacifyer писал(а):
Однако, абсолютные цифры обоих парсов жгут напалмом :shock: :shock: :shock:


2154 SP, 373 PA levels

Time: 06:08 Ally DPS: 3248 Odas :3236 Toddy :12

17% fireball
15% countdown
12% defile
10% searing vitality
9% life leech
9% combust
9% flamebolt
7% dark touch
7% void bolt
4% cinderburst
0% pillaging stone

i could probably do better even, getting lazy with weapon swapping

-----

Odas had a 3374 dps 4:22 dummy parse it is his current record with great RNG.

Odas is also a long shot from true BiS gear (all things considered, he is probably down 120)


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 01 апр 2012, 04:22 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 21 фев 2012, 20:33
Сообщения: 22
Архетип: Mage
Хммм, а смена оружия - это зачем? Как-то с ПА, навероне, связано.


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 01 апр 2012, 15:29 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 фев 2011, 16:04
Сообщения: 1672
Архетип: Mage
Нет, просто для того, чтобы одновременно иметь бонусы от Word of Pain и Darkling Skull.
Хотя можно и делать так с WoP и Staff of Crazed Whispers для дополнительной sp.


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 04 июн 2012, 01:52 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 фев 2011, 16:04
Сообщения: 1672
Архетип: Mage
Парс (возможно с 2 бонусами от кристаллов и/или 2 камнями)
Изображение
и гид этого мага по 38/28 с учетом нового SL:D
http://www.addictguild.com/phpBB3/viewt ... &sk=t&sd=a


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 05 июн 2012, 00:23 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 апр 2011, 10:53
Сообщения: 844
Архетип: Mage
QFT (потом вникну)
Shaeyl(Addiction) писал(а):
Contents
1 The Spec
2 The "Priority Rotation"
3 Concerning Combust
4 Sacrifice Lag:Damage
5 Burning Fury vs Improved Fireball
6 A Brief Note on Life Leech Refresh

1 The Spec
I use two different versions of the spec.
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=1zzIv ... MhzVVxo.-6
This is my primary spec, which maximizes DPS in optimal conditions.
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=1zzIv ... MhzVVxo.-6
This is the variant I use for fights that feature constant raid damage, with Fiery Concentration to prevent pushback. The only fights I currently find this necessary for are Sicaron and Ituziel. I have personally found no need for Fiery Concentration for fights in which I can avoid damage or the damage I take is periodic rather than consistent, especially if that damage is predictable. You may also notice the 2 points in Burning Fury and Improved Fireball each. See below in section 5 for more information regarding that decision.

FB Flame Bolt
CD Countdown
SV Searing Vitality
DT Dark Touch
Def Defile
LL Life Leech
VB Void Bolt
IC Internalize Charge
SL:D Sacrifice Life:Damage


2 The "Priority Rotation"
There are two ways to think about, and therefore explain, this; I'll start with the "rotation" version. I'll lay out the structure first, and then explain the details. Start with this opening sequence, which is 16s:

(SL:D)[FB,CD,SV,Def,DT]LL<2s>
[FB,CD,SV]<4s>VB

Once that's set up, you should be good to repeat the next 32s indefinitely:

[FB,(IC)CD,SV,Def,DT] (/IC) <2s> VB
[FB,(IC)CD,SV] (/IC) <4s> VB
[FB,(SL:D)CD,SV,Def,DT] <3s>
[FB,CD,SV] VB <4s>

Each line is an 8 second phase that contains your main DoT block, a priority window, and maybe a Life Leech refresh. Each bit labeled <#s> is a priority window that lasts the number of seconds indicated. During this window you may cast Cinder Burst on Opportunity, Fireball on Opportunity or hard-cast, and extra Flame Bolts from Wildfire (the priority of these is explained below in the next section about Combust).

You may look at this and notice that Void Bolt is 1.4s (actually 1.42) which makes the phases longer than 8 seconds, but when in a raid Burning Purpose alone reduces Void Bolt's cast to 1.2s and Fireball to 1.8s; so usually that priority window and Void Bolt will add up to the correct number of seconds. When you have Opportunities or Wildfire Flame Bolts to cast during the window instead of hard-cast Fireball(s), you do lose that .2s, but in a spec with a 1-second GCD and non-whole-second casts, you're going to have to deal with some rough edges.

The part at the beginning of each phase in [brackets] is the essential Block at the heart of the rotation. You want this Block to remain unbroken throughout the rotation. It contains the instant DoTs (the full Block all of them and the half Block the 8s refreshes) and starts with a Flame Bolt. That Flame Bolt provides the GCD you need to activate either IC or SL:D (explained further in section 4) which you'll leave on for the rest of the block. During the IC cycle you can turn IC off after the last DoT or leave it on for another cast, especially if it's an instant, depending on your charge.

Wildfire gives you 3 extra Flame Bolts; feel free to use these 3 during the priority windows, but always save the fourth, after Wildfire is used up, for the Block. Save your Flame Bolts for refreshing or applying Combust, or for filling in single seconds in priority windows (say you get an Opportunity proc in a 2s window that would normally be spent hard-casting a Fireball, you have 1s extra); spaced-out Flame Bolts can give you more time on Combust, and more opportunities for it to be refreshed by Fireball.

2.1 Another Perspective
There is another way of thinking about this that I feel is key to being versatile with the spec in a raid environment. I'll update with that information shortly.

3 Concerning Combust
Combust fulfills two functions: it is a DoT that contributes upwards of 200 DPS and it provides a damage buff for Countdown. While it is a good idea to keep Combust up as much as possible, its priority rises when Countdown approaches the end of its timer. What all of this means for you is that your priorities during the priority window are in constant flux, depending on the status of Combust and Countdown. Take note that nothing in this spec guarantees a refresh or application of Combust, therefore every decision you make is based on confidence and probability.

Wildfire: When you have a Wildfire proc, use the Flame Bolts to maintain Combust; if your first one refreshes 3 stacks, then hold the others for when the timer gets lower. Wildfire lasts for 15s so you have plenty of time to use them. Use them all before they run out though, they're good DPS.

Opportunity: Your instinct is to throw a Cinder Burst if it's not on cooldown, but a Cinder Burst is not worth losing 3 stacks of Combust when Countdown is near. Instead, you will usually want to use Opportunity on a Fireball. There are 2 case scenarios in which you should prioritize Cinder Burst, and those are when Combust is either Safe or Hopeless. Combust is Safe when it is at 3 stacks, the timer is high (~5s or more), and the timer is ahead of that of Countdown OR when you have confidence that you have the means and the time to refresh it some other way (4s with a Wildfire proc). Combust is Hopeless when it's at one stack, the timer is low, and you have no means of refreshing in time (even a successful Opportunity Fireball will have travel time) AND Countdown will go off before whatever you cast hits the target.

Though there is a lot of grey area in which we must make split-second judgments, we can at least make 2 simplified tables for the priority windows; just remember, this is an oversimplification:

Combust is Safe or Hopeless

(Opp) Cinder Burst
(Opp) Fireball
{Inferno}
Fireball
Flame Bolt


Combust Grey Area

(Wildfire)Flame Bolt
(Opp) Fireball
(Opp) Cinder Burst
Fireball
{Inferno}


There is also one other time to use these things. Remember when I said that the DoT Block should remain unbroken? Well there's one exception: any last minute business that needs to happen can supercede Dark Touch. If Opportunity or Wildfire is about to expire, you can throw it in before Dark Touch. If Combust is about to fall off and you have a Wildfire available, you can hit it before Dark Touch.

4 Sacrifice Lag:Damage
I would like to thank Xano for pointing out this flaw that changed the game. Here's the deal: Though Internalize Charge and Sacrifice Life: Damage theoretically take no time because they are off the GCD, they do both feature a casting animation, and if you are not already in the middle of a GCD this animation takes around 0.3s. This means that every time you toggle IC or SL:D right after a hard cast you incur a .3s animation lag that delays your next spell. You may think that .3s is not significant, but in a 5 minute or longer fight, think how many times you might do that toggle, and it begins to add up to seconds. Seconds of lost time means lost casts and lost GCDs which means lost DPS.

Before 1.8 this loss of time from toggling IC constantly was made up for by IC proccing additional Opportunities and the fact that charge management was difficult, if not impossible, otherwise. With the changes in place, since IC can no longer proc Opportunity and since SL:D greatly reduces the difficult of charge management, we not only can but should leave IC on for the duration of the DoT Block. Whichever phase you're in, you want to do the toggle right after you hit Flame Bolt, during its GCD, to prevent being affected by the animation lag.

5 Burning Fury vs Improved Fireball
So, in variants of the spec that include Fiery Concentration, we have to choose talents. I find that in fights that I need pushback protection I don't really need Flicker, but for those of you who only carry one version of the spec, you'll want both Fiery Concentration and Flicker. So our choice is between Burning Fury and Improved Fireball.

Let me start by saying that Burning Fury is a complicated animal, not so much in the way it works in the game, but in the way it affects your long-term damage. The effectiveness of Burning Fury is higher at lower base crit rates and decreases as your crit increases, but since at top-end raiding we're mostly at the soft-cap we can assume a relatively even crit level.

Every time you cast a spell it either crits or doesn't crit. If it crits then Burning Fury doesn't come into play at all. If it doesn't crit that's where Burning Fury begins its work; with 3 points it applies a +10% crit buff to your character. The next spell you cast has a +10% crit chance applied to it at the time of cast, regardless of whether it crits or not. This seems irrelevant at first, but if that cast is a DoT then that entire DoT has +10% crit added to its stats. If the first tick of the DoT doesn't tick, then Burning Fury doesn't get consumed and applies another stack. This is complication #1.

#2 is that Burning Fury effectively raises the overall crit rate of all spells, but you have no control over which spells benefit. That makes it relatively volatile, especially with shorter parses (and by shorter I mean anything under 10 minutes of straight DPS). I did tons of tests and the crit rates vary widely each time. Mathematically, Burning Fury should be better than Improved Fireball, however since most raid fights average from 5 to 8 minutes (as far as consistent DPS goes) it's difficult to predict how Burning Fury will affect your damage.

Improved Fireball, on the other hand, increases the crit rate of Fireball by a flat rate with no complications and is very predictable. My conclusion is this: Burning Fury has potential for a higher range of DPS but also a lower low end, while Improved Fireball is in contrast a stable investment. It comes down to this: do you want to play it safe and get a flat crit increase on one important spell, or live dangerously and go for potentially more crits in unexpected places? Or the third option, and my preference, get a little of both flavors.

6 A Brief Note on Life Leech Refresh
You may notice that I generally advocate tight DoT timers and that this rotation refreshes Life Leech quite early most of the time. This is partially because when you're keeping the other DoTs in a block together there isn't really any other time to refresh Life Leech. But a big part of why this works is that Void Bolt itself deals damage, comparable to Fireball DPS (hits about 2/3 as hard, but takes about 2/3 time to cast).

_________________
Силу надо дать тому, кто не захочет ее использовать
Wizards till we die!


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 10 июл 2012, 20:54 
Leader
Leader
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 15 дек 2011, 00:44
Сообщения: 5465
Архетип: Mage
Медали: 17

Мегадед
Дед просто запредельный Рейд лидер
За проведение рейдов Мегасаппорт
За лучший саппорт! Мегатанк
Лучший танк!
Маг Топ ДПС
За мощный ДПС! Разработчик аддонов
За мощные аддоны к игре! Инфернальный Шлем Деда
60 месяцев в гильдии Инфернальный Сапог Первопроходца
Участвовать в 50-ти фесткиллах рейдовых боссов
Адамантовая Перчатка Расхитителя
Приобрести 150 предметов за ДКП Инфернальный Компас Путешественника
Набрать 30К очков за достижения Инфернальная Лопата Кладоискателя
Собрать 1500 коллекций артефактов Инфернальная Планарная Звезда
Набрать 1500 очков планарного слияния
Инфернальный Череп Дракона
Заработать 4000 ДКП в рейдах Инфернальный Знак Воителя
Принять участие в 600 рейдах Убийца
Достичь 100-го PvP ранга Трудоголик
Прокачать все 11 профессий до максимума
Благотворитель
Пожертвовать 10000 платины
Ничего не понимаю, ротация правильная, нормально слежу за всеми дебафами, вовремя юзаю IC, но при 2300SP максимум
Time: 08:08 Ally DPS: 2580 Fallenangel :2580

_________________
Discord


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 11 июл 2012, 00:29 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 фев 2011, 16:04
Сообщения: 1672
Архетип: Mage
А в разбивке по абилкам?


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 11 июл 2012, 00:55 
Leader
Leader
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 15 дек 2011, 00:44
Сообщения: 5465
Архетип: Mage
Медали: 17

Мегадед
Дед просто запредельный Рейд лидер
За проведение рейдов Мегасаппорт
За лучший саппорт! Мегатанк
Лучший танк!
Маг Топ ДПС
За мощный ДПС! Разработчик аддонов
За мощные аддоны к игре! Инфернальный Шлем Деда
60 месяцев в гильдии Инфернальный Сапог Первопроходца
Участвовать в 50-ти фесткиллах рейдовых боссов
Адамантовая Перчатка Расхитителя
Приобрести 150 предметов за ДКП Инфернальный Компас Путешественника
Набрать 30К очков за достижения Инфернальная Лопата Кладоискателя
Собрать 1500 коллекций артефактов Инфернальная Планарная Звезда
Набрать 1500 очков планарного слияния
Инфернальный Череп Дракона
Заработать 4000 ДКП в рейдах Инфернальный Знак Воителя
Принять участие в 600 рейдах Убийца
Достичь 100-го PvP ранга Трудоголик
Прокачать все 11 профессий до максимума
Благотворитель
Пожертвовать 10000 платины
20% Fireball
14% Defile
12% Combust
11% Countdown
10% Life Leech
9% Searing Vitality
9% Dark Touch
6% Flame Bolt
6% Void Bolt
3% Cinder Burst
1% Sarcrifice Life: Damage

В этом трае Time: 03:31 Ally DPS: 2708 Fallenangel :2708
Возможно первый раз были лаги из-за конквеста

_________________
Discord


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 11 июл 2012, 01:27 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 фев 2011, 16:04
Сообщения: 1672
Архетип: Mage
Очень низкая доля CD и очень большая доля fireball'ов
Т.е. абсолютная величина от дпс fireball'ов, видимо, нормальная, доты заметно ниже

В идеале должно быть что-то вроде:
14-16% Fireball
14-15% CD
11-12% SV
11-12% Defile
11-12% LL
10-12% Combust
On very good RNG your fireball might be higher but if you keep your combust rolling your CD shouldnt be too far behind if not ahead.

или

17% fireball
15% countdown
12% defile
10% searing vitality
9% life leech
9% combust
9% flamebolt

как вверху страницы


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 11 июл 2012, 01:35 
Leader
Leader
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 15 дек 2011, 00:44
Сообщения: 5465
Архетип: Mage
Медали: 17

Мегадед
Дед просто запредельный Рейд лидер
За проведение рейдов Мегасаппорт
За лучший саппорт! Мегатанк
Лучший танк!
Маг Топ ДПС
За мощный ДПС! Разработчик аддонов
За мощные аддоны к игре! Инфернальный Шлем Деда
60 месяцев в гильдии Инфернальный Сапог Первопроходца
Участвовать в 50-ти фесткиллах рейдовых боссов
Адамантовая Перчатка Расхитителя
Приобрести 150 предметов за ДКП Инфернальный Компас Путешественника
Набрать 30К очков за достижения Инфернальная Лопата Кладоискателя
Собрать 1500 коллекций артефактов Инфернальная Планарная Звезда
Набрать 1500 очков планарного слияния
Инфернальный Череп Дракона
Заработать 4000 ДКП в рейдах Инфернальный Знак Воителя
Принять участие в 600 рейдах Убийца
Достичь 100-го PvP ранга Трудоголик
Прокачать все 11 профессий до максимума
Благотворитель
Пожертвовать 10000 платины
файрболы кидаю под опортюнити, если часто прокает то и повышается %
16% Fireball
14% Defile
12% Life Leech
12% Countdown
11% Flame Balt
9% Searing Vitality
8% Dark Touch
8% Combust
5% Void Bolt
3% Cinder Burst
1% Sarcrifice Life: Damage
Time: 13:06 Fallenangel :2673

_________________
Discord


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 11 июл 2012, 03:52 
Leader
Leader
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 15 дек 2011, 00:44
Сообщения: 5465
Архетип: Mage
Медали: 17

Мегадед
Дед просто запредельный Рейд лидер
За проведение рейдов Мегасаппорт
За лучший саппорт! Мегатанк
Лучший танк!
Маг Топ ДПС
За мощный ДПС! Разработчик аддонов
За мощные аддоны к игре! Инфернальный Шлем Деда
60 месяцев в гильдии Инфернальный Сапог Первопроходца
Участвовать в 50-ти фесткиллах рейдовых боссов
Адамантовая Перчатка Расхитителя
Приобрести 150 предметов за ДКП Инфернальный Компас Путешественника
Набрать 30К очков за достижения Инфернальная Лопата Кладоискателя
Собрать 1500 коллекций артефактов Инфернальная Планарная Звезда
Набрать 1500 очков планарного слияния
Инфернальный Череп Дракона
Заработать 4000 ДКП в рейдах Инфернальный Знак Воителя
Принять участие в 600 рейдах Убийца
Достичь 100-го PvP ранга Трудоголик
Прокачать все 11 профессий до максимума
Благотворитель
Пожертвовать 10000 платины
Изменил ротацию, сделал как в гайде Аддиктов
18% Countdown
14% Searing Vitality
13% Fireball
12% Defile
12% Life Leech
10% Flame Bolt
9% Dark Touch
8% Combust
5% Void Bolt
1% Sarcrifice Life: Damage
Как итог: 2800

Ломать пальцы ради 100 дпс не вижу смысла

_________________
Discord


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 01 окт 2012, 20:37 

Зарегистрирован: 01 окт 2012, 20:35
Сообщения: 1
Архетип: Mage
Цитата:
4 куска ХК сета и ХК кристалл варлока.

Что это такое? Что имеется ввиду? Объясните пожалуйста, я в этой игре еще до конца не разобрался!)


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 02 окт 2012, 10:48 
Elder
Elder
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 18 фев 2011, 16:17
Сообщения: 3158
Откуда: Новосибирск
Архетип: Warrior
Медали: 10

Основатель
Основатель гильдии Воин Топ ДПС
За мощный ДПС! Серебряный Шлем Деда
24 месяца в гильдии Бронзовый Сапог Первопроходца
Участвовать в 10-ти фесткиллах рейдовых боссов
Железная Перчатка Расхитителя
Приобрести 50 предметов за ДКП Железный Компас Путешественника
Набрать 13К очков за достижения Стальная Лопата Кладоискателя
Собрать 500 коллекций артефактов Стальная Планарная Звезда
Набрать 500 очков планарного слияния
Стальной Череп Дракона
Заработать 2000 ДКП в рейдах Стальной Знак Воителя
Принять участие в 200 рейдах
ХК-сет - сет брони, который берется за плашки из рейдов Hammerknell/Phoenix.
Кристалл - для каждой души есть кристалл который работает с сетом (улучшает умения) (2-4 части сета).

_________________
Dread Captain Bale:
I sense you are well-growing Ascended!
Submit to ID and know the power of Laethys!
Изображение


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Guide: 1.6 38 Warlock / 28 Pyromancer
СообщениеДобавлено: 02 окт 2012, 17:01 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 01 апр 2011, 10:53
Сообщения: 844
Архетип: Mage
Aliquem писал(а):
Цитата:
4 куска ХК сета и ХК кристалл варлока.

Что это такое? Что имеется ввиду? Объясните пожалуйста, я в этой игре еще до конца не разобрался!)

В игре есть несколько наборов брони, по 1 на каждый "тир", то есть уровень сложности рейдов. Т1 - это рейды GSB и RoS, Т2 - Hammerknell (HK), T3 - ID. Также есть слот в экипировке - Synergy Crystal, который в зависимости от количества предметов из одного сета одетых на тебе дает бонусы.

В данном случае речь идет о наборе брони Т2 из HK. Сила бонусов этих кристаллов настолько высока, что они полностью меняют эффективность определенных билдов.

Сразу тебе скажу, что описанный в этой теме билд - совсем не для новичков, и требует очень хороших навыков игры магом в целом и использования аддонов в частности.

Если хочешь попрактиковаться - бери билд 36 Pyromancer /30 Warlock / 0 Archon. Ты его легко тут найдешь, он не менялся уже давно. Он наиболее эффективен если у тебя нет кристалла вообще и довольно эффективен если есть кристалл пиромансера.

_________________
Силу надо дать тому, кто не захочет ее использовать
Wizards till we die!


Вернуться к началу
 Не в сети Профиль  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 34 ]  На страницу Пред.  1, 2

Часовой пояс: UTC + 4 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 33


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти: